Sidor

söndag 24 juli 2011

Matchstick Sun

Har röjd genom garderoben i hallen i dag.
För vilken gång i ordningen de senaste åren står nu mina Depeche-vinyler vid ytterdörren för att hitta nytt hem. 
Denna gången kommer de inte tillbaka.
Nu är det slut!
När jag vill lyssna på Depeche så finns de på Spotify - de oändliga mängder med remixer lyssnar jag ändå inte på, för jag har inte längre någon fungerande skivspelare.

Tillsammans med mina vinyler står även två kartonger med cd-skivor. Jag har sorterat meg genom dom och konstaterad att jag hittar vad jag vill ha på Spotify.
Med ett undantag;

Bandet Matchstick Sun finns inte....
Kanske inte konstigt... de gav ut två album och några singlar i slutet av 80-talet....
Det ena albumet - Flowerground- finns i min ägo - och skall så förbli, för sicken nostalgitripp det är att lyssna på dom.


En enda CD-skiva har jag altså i min samling... Impressive, eller hur?

Inga kommentarer: