Sidor

söndag 17 juli 2011

Dag 7 och 8

Har inte blivit någon semesteruppdatering seanste dagarna, för jag har haft helg-besök av min vän Cathrine med familj.
Det har varit såååååååååååååå trevligt, och min vädjan om fint väder har fallit väl ut, för det har endast regnat sent på kvällarna när det ändå var för kallt att sitta ute.

Vi har druckit massor av vin, suttit på altanen, sena kvällar vi köksbordet, karnevalsbesök och hör och häpna så har vi gjort ribbe - en norsk jul-klassiker.
Det är nämligen så att jag gjort flertalet ribbe-försök utan att lyckas - och när Cathrine hörde talas om detta toch hon med sig ribbe till oss, och visade mig hur det skulle göras!

Vi har även hunnit med att besöka Janne - en gemensam klasskompis och tillika den som lockade mig till Sverige. Cathrine hade ju inte träffat henne sen vi ( jag och Janne då altså) flyttade för över 21 år sen.

Och en runda på karnevalen hanns det som sagt oxå med. Men ärligt talat - det är lite för tjatigt för mig. För mycket folk, för mycket oljud. Tacka vet jag en cider på altanen, och en filt kring benen!


Tre gymnasiekompisar 21 år efter att det begav sig...

Och en perfekt tillagad ribbe!

1 kommentar:

Anonym sa...

Koseligt!