Sidor

lördag 23 juli 2011

Det finns så mycket värme...

Hur kan så mycket hat samlas i en enda människa, att han går till den extrema handling som den nu så ökända norrmannen gjorde på Utöya i går?
Bombningen - hämskt såklart. Men det kan inte på något vis - enligt min åsikt - mäta sig mot att med vapen i hand kallblodigt skjuta ner oskyldiga människor. Jag får en ond gråt-klump i halsen varje gång jag slår på nyheterna eller läser på intenet om döde, överlevande och anhöriga.

Men tänk ändå så mycket värme och medkänsla denna terrorhandling har lyft fram till ytan här i värden.  Alla fördömmer handlingen. Alla vill visa sin sympati.
På facebook möts jag av nya profilbilder  med en Norge-flagga-badge varje gång jag loggar in.  Det är vackert att se, och det gör att den onda klumpen blir ett varmt täcke kring hjärtat i stället.

1 kommentar:

Anonym sa...

det är så hemskt det som hänt.

sv: Vi har fått lite tips o vad jag förstår är det mest upp till barnen. Hundar är väldigt lyörda för känslor
kram