Sidor

torsdag 28 juli 2011

Har kommit DIT nu

Ibland behövs det några dagar - ibland några veckor. 
Denna gången tog det nästan två och en halv. 
Jag har kommit till stadiet i min ledighet där hela kroppen har släppt taget om allt som rör jobb. 

Jag har lätt att koppla bort jobbet från huvudet.
Jobbar mycket, Ja! Men när jag är ledig har jag lärt mig att inte låta jobbet gnaga och störa min ledighet.
Kroppen däremot tar den tiden den behöver, och bryr sig inte om att jag har makt att styra över mina tankar.

Som sagt så tog det lite tid denna gången, men nu är jag helt avslappnad - även i kroppen. Nu återhämtar jag mig, och samla krafter för ett nytt år.

Sicken oerhörd lycka att vi har rätt till så lång sammanhängande semester i Sverige.
Om jag bara haft två veckors semester så hade jag fått släpa mig tillbaka till jobb redan i måndags, och inte fått uppleva den totala avslappningen detta året.

1 kommentar:

Marie-Anne sa...

Det är rätt! Det tar sin tid att varva ner och sluta med ovanan att kolla klockan för jämnan. Det värsta är att när den känslan infinner sig brukar halva ledigheten ha gått. Ändå finns det somliga som förespråkar att man delar upp semestern i mindre delar och sprider ut den över hela året. Då hinner man ju aldrig komma dit du är nu. Fortsätt att njuta av din semester!