Sidor

söndag 3 juli 2011

Hot-Hot-Hot! (fast inte med The Cure)

Temometern har passrat 30 grader i Häljarp. Just nu sitter jag under parasollet och 'chillar', men tidigare i dag har jag sprungit 1mil.
Yes, you heard me.... EN MIL!
aningen korkad, och under större delen av rundan tänkte jag; Nu får det fan ta mig vara bra - nu slutar jag. Men så var det en annan röst som förklarade att om detta vore Tjejmilen så hade jag inte kunna ge mig bara för att det var varmt... Så jag sänkte i stället mitt redan låga tempo och lunkade vidare.
Stolt och nöjd nu i alla fall, även omrundan egentligen bara blev 9,6 (pallade inte springa fram och tillbakas på gata tills mätaren visade 10 km, utan gav mig när jag nådde mitt hus.)

Musiken i lurarna var The Ark. Blev lite nostalgisk när jag såg de på tv i går, så mobilen uppdaterades med deras senaste platta.
De är så bra!!!!
En sorg att de skall ge sig! Hoppas i alla fall att Salo fortsätter på egenhand, för det vore totalt waste of talang om han slutade skapa musik.
Försöker hitta en låt att lägga i detta inlägget, men det finns för många att välja på. Sångar man blir glad av, sångar med fantastiska texter - kan inte välja ut én...
Så det blir helt enkelt deras senaste; "The Apocalypse Is Over"
Härlig låt, verkligen en Grand Finale.



Här hittar ni texten både på engelska och svenska.   En härlig histora om deras tid som artister. Snyft....

1 kommentar:

Ingba sa...

Vad bra det går för dig. Redan uppe i en mil och fort verkar det också gå. Jag skall också vara med på tjejmilen me har lite problem med ett knä så det går inte så fort och bara 7,5 km än. Mitt mål är att klara 60 min på tjejmilen.

kramar Inger/Ingba