Sidor

måndag 25 juli 2011

Dag 17

Det kretsar mycket kring målarfärg hos mig i dag!
Vi kollar priser, jämför tester och funderar som besatta på vad för sorts färg vi skall måla fasaden med.
Ja, det vill säga vilken sorts förg vi skall måla fasaden med OM det nu någon gång blir väder så vi kan påbörja arbetet med att byta ut brädorna.
Och just på grunn av det tröstlösa vädret, och att vi inte kommer igång med renoveringen, fick jag ett ryck i eftermiddags och börja måla hallen i stället.
Taket har nu strukits en gång, och den gula furupanelen är nu ett minne blott - även om vi får stryka några varv till innan det är heltäckande.
När taket är klart står väggarna på tur. Den latte-färgade väggpanelen skall även den bli vit.
Vitt och fräscht skall det bli i hallen.
Och såklart behövs även ett IKEAbesök när allt målande är klart.... så nu har jag resten av denna veckan räddad...

Mitt tredje målarprojekt - som oxå har påbörjats i dag, är att dekormåla en brevlåda.
Blir så sjukt nervös när jag skall göra den sortens grejer till andra. Rädd för att det inte skall bli bra, rädd för att det inte skall bli hållbart.
Så i dag har jag först övningsmålat lite på papper, sen har jag provmålat på baksidan av lådan, och lackat över - allt för att försäkra mig om att färgerna fungerar ihopa med båtlacken, och att penslarna passar till blom-målning.
Det blev klart godkänt, så i morgon är det dax att dekorera framsidan

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fint Hege:)
Precis som jag sa att de skulle bli!
Kram agge