Sidor

onsdag 20 juli 2011

Föll pladask, och stjal den rakt av!

Medan jag har en helkväll med scrapping hos Malin kan ju ni få se denna LO jag gjorde för ett tag sen.

Såg denna underbara LO hos scrapparen Hanna, och kunne inte låta bli att sno hela konceptet.
Hade just köpt min första mist, så detta blev ett perfekt första-projekt!
Fotot är på sötisen Sebastian och hans mamma Agge


För er icke-scrappare blir detta ett perfekt tillfälle att berätta om två scrap-tekniker:

Mist: det är när man har något som kan jämföras med karamell-färg i en liten sprut-flaska och sprejar på pappret - så som jag har gjort med det blåa här.

Mask: När man lägger en mall av något slag (här har jag klippt ut ett hjärta) och sprejar eller på annat sätt färglägger - så att området där masken ligger inte täcks.  Ja, ni ser ju själv att formen efter mitt utklippta hjärta är utan färg, medan pappret runtom är blått... Här har har förstärkt kanten med en ritad linje oxå.