Sidor

torsdag 31 mars 2011

Nu har jag drömt igen...

Jag skrattar ihjäl mig!!!!
Inte i morse när Mats fick väcka mig för att jag låg och skrek - utan nu, när jag skulle berätta för Mats vad jag hade drömt.
Här kommer ett snabbreferat:

Jag och Mats var gamla och bodde i någon gudsförlaten håla i Norrland.  Vi bodde på någon sorts gård - i alla fall hade vi ett gårdstun, och vår gård var liksom sista utposten innan det bara var vildmark.

En huligan på snöscooter körde runt på vägarna i byn och trackaserade folk, men ingen vågade ta tag i honom.....
Tills han kom till min gård......
Ni vet när motorcyklister kör runt i ring och bränner gummi - fast på grus? Precis så gjorde snöscooter-huliganan - fast med snöscooter - och på snö... 
Och jag var så arg, så arg!
Så jag tog min motorsåg, och skulle såga av drivremmen (heter det så? - den "gummimattan" som liksom drar fram scootern)  - men då visade det sig att den inte var av gummi - utan av stål - ungefär som en pansarvagn.

Hulliganen blev jättearg för att jag forsökte ta sönder hans scooter och började jaga mig runt på gårdsplan  - och jag forsökte skrika på hjälp så att folket i byn skulle höra mig, men det kom inget ljud.
Till sisst lossnade något tuggummiliknande från min hals och jag fick fram några ansträngda skri - och det var väl ungefär där Mats väckte mig.....

Någon som vågar sig på en analys?

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHAHA.....
Du e ju inte klok :)
Kram Agge