Sidor

onsdag 30 mars 2011

Gravid-prylar a´la 2011

På den tiden jag födde barn - ja, tillbaka i stenåldern någon gång - så blev man gravid, köpte en vagn, en bilstol och en spjälsäng, och sen var man redo att krysta.
Ok,  faktiskt fanns ammningsinlägg oxå - och hör och häpna så hade vi en hoppegunga till killarna. Det var moderna grejer det....

I dag så finns det inte hejd på hur mycket grejer man bör ha.
Det är specialnappar och specialflaskor, och special-tvätt-anordning till specialflaskor och specialnappar.
Jag försöker hänga med på Agges blogg i hennes inköp, men jag blir ju helt sjösjuk (nu måste jag till hennes försvar säga at thon faktiskt inte köper alla dessa specialarprylar, utan lever i samma stenåldersvillfarelse som jag;  att barnet faktiskt kommer klara sig i alla fall.)
Men i alla fall... det jag vill komma fram till är att det finns en jädrans mycket saker....

Agges senaste införskaffningarna är en Baby Box - vilket jag inte har en blekaste aning om vad är...  Men jag väntar med spänning på att få reda på det.
En vild gissning - utan at använda några livlinor - är at det innehåller något form av startkit med salvor och krämer eller så (och kanske amningsinnlägg???)

Andra grejen hon köpt är en Belly Bandit . Ser spännande ut. Den skall hålla magen på plats efter förlossningen. Skall enligt anvisningen användas från dagen efter förlossning och 8 veckor fram - och skall under denna tiden hjälpa till att forma tillbaka kroppen till hur den en gång såg ut.
Var fanns denna produkt under stenåldern? Skull gärna bytt ut både hoppegunga och amningsinlägg mot en Belly Bandit!!!!
Men icke... min mage var tvungen att hänga fritt, och har den dag i dag - 19 år senare - inte återfått sin ursprungliga form.
Undrar om jag kan få låna Agges Belly Bandit när hon är klar????

Inga kommentarer: