Sidor

fredag 4 mars 2011

Biggest Looser vecka 9

Men ojojoj här händer det saker.... och det är ingen trevlig utveckling heller... Men jag rycker på axlarna och tar det som en naturlig fluktation.

Vikt: + 0,6 (!)
Jag har ett inofficiellt mål att nå 70 i vecka 12, och det är fortfarande inte omöjligt. Som sagt, naturliga fluktationer....

Träning:
Som ni kanske läst så får jag ta en paus från Zumba och andra "fäkta-med-armarna-träning" på grund av min tradiga axel. Fyller på med spinning och crosstrainer i stället. Det fungerar - men jag längtar redan till att dansa lite igen


Mat:
Äter nyttigt och regelbundet - men kanske det är för mycket? Fick en kommentar på jobb nån dag i veckan; "Du äter alltid när jag ser dig" och det stämmer nog... under tiden jag är på jobb (ca 8 -18) äter jag gröt till frukost, lite frukt på förmiddagen, lunch i matsalen, frukt på efter middagen, och avslutar med Keso o avocado  och kanske lite frukt ännu senare på eftermiddagen.  Och sen middag på kvällen efter träningen på det.... hmmm det är kanske inte naturliga fluktationer som gjort att jag gått upp i alla fall denna veckan......

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nej, jag tror inte att du äter förmycket, inte när du tränar så mycket!!, Man ska ju med äta regelbundet för att "hålla blodsockret på jämn nivå" eller vad det heter.... Själv har jag hört från många att jag äter "fel" produkter... Ska tydligen inte ha lätta på mackorna, eller äta mini kesella/keso eller vad man nu väljer. Träna man mycket behövde kroppen "bränsle" med bra fetter.. Hmmm kommer aldrig ske från min sida... Tittar jag på en 10% kesella har jag redan ökat 0.3 kg i vikt hahahahahaha... Jag behåller mina " light produkter" :)) jag äter med som du ungefär och är väldigt sällan hungrig faktiskt, blir mätt på lunchen/middan mycket snabbare nu med... så sluta inte med dina "mellan mål" :))
ha det bäst i helgen.

Unknown sa...

jag tror faktiskt med att du kommer nå ditt mål till v 12...!! Du är superduktig!!! Själv vågar jag bara väga mig nu 1 gång i månaden... :))
Heja dig!!!