Sidor

lördag 26 mars 2011

Svullo, del 2 - och lite om hur jag har kännt på sistone

Vet inte vad som hände med texten när jag skickade tårt-fotona från min mobil. Den försvann kan man väl säga....
Men vad jag så mödosamt hade knappat in på min mobil var ungefär såhär:
I går åt jag inte mindre än 4 tårtbitar på jobb. 2bitar av Agges goda cheescake, och en bit av var av de andra tårtorna som en annan kollega bjöd på.

Det var JÄTTEgott! Men jag hade klarat mig mycket bra utan.

Problemet är att jag fått en fix ide att jag MÅSTE visa folk att jag äter skräp. Har en känsla att det tisslas bakom ryggen på mig för att jag forsöker hålla det strickt när det gäller onyttigheter.
Men har ser ni - Jag har ätit massa tårta! Jag åt dessutom kebab på jobb torsdags, och jag åt kopiösa mängder godis i går kväll.
I dag står det pizza och ännu mera godis på schemat.

Så! Nu är det bevisat - Jag kan om jag vill!
Men nästa vecka vill jag inte längre. Jag mår faktiskt bättre av välbalanserad mat utan massor av sockerbomber på eftermiddagen, så jag går tillbaka till det igen.

Och jag kommer fortsätta träna.
För att jag tycker det är kul!
För att jag mår bra av det på alla plan!
Och för att jag faktiskt har en vadslagning som innebär att jag måste förbättra min tid på 5km rejält innan årets slut, och det kommer jag inte klara om jag inte tränar hårt och målinriktad.

Tack för att jag fick lätta mitt hjärta lite....

Inga kommentarer: