Sidor

söndag 20 mars 2011

Var tog motivationen vägen?

Första som slog mig när jag öppnade ögonen i morse var att nu skall jag ta min joggingrunda direkt på morgonen.
Men what? har varit uppe i en timme och fortfarande inte kommit iväg. Underställs kläderna är på. Har intagit en banan, så där finns något för kroppen att tugga på medan jag springer - men motivationen är som bortblåst.

Pricis likadant var det i går. Jag hade bestämmt mig för att hålla en svinhård diet under några veckor, tills jag var i fas med min viktkurva - men sen tappade jag helt suget, och i ett swish blev det svullediet i stället.
Presis likadant som i går blir det dock inte i alla fall - för ut och springa skall jag vare sig motivationen infinner sig eller inte - där har inte kroppen något att säga till om - den gör helt enkelt som jag säger.....

Inga kommentarer: