Sidor

onsdag 30 september 2009

Vaccin mot Svininfluensan

Förra veckan skrev jag under en lapp att Robin skulle få ta influensa vaccin i skolan.
I dag skrev jag själv upp mig på intresseanmälan för vaccin på jobb.
Börjar kännas lite alvarligt och på riktigt nu, det här med influensan.
Min arbetsgivare har dessutom gjort en s.k. " Contingency plan" - en sorts krisplan på hur de skall hålla företaget flytande utifall stora delar av de anställda skulle bli sjuka.
De flesta kritiska positioner skulle ersättas av inhyrd personal. Men vi på planeringen, vi skulle arbeta hemifrån i fall vi blev sjuka. Tack för den...
Men vi konstaterade rätt snabbt att det måste vara ett bra betyg. Vi är så oersättliga att det inte går att hyra in någon för att göra vårt jobb. Bra att veta inför kommande löneförhandlingar ;o)

Låt oss hoppas att det aldrig blir så alvarligt, jag brukar inte få influensan i vanliga fall, och om jag nu vaccinerar mig bör jag ju vara ännu säkrare skulle man tycka.

För er där ute som inte vill eller kan vaccinera sig, men ändå vill skydda sig mot ”flunsan”, fick jag ett tips på jobb för ett tag sedan:
Sparka ut svinet ur sängen, och ta hem lammkött istället!

3 kommentarer:

charlotte sa...

haha första gången jag får ett konkret tips..

den galna mamman sa...

testar nog hellre lammkött änn vaccin :)
vet inte hur jag ska göra ang vaccinet jag svänger lite ha det bäst

charlotte sa...

nu har jag letat som en galning men jag ¨vet med bestämdhet att jag gissat på ditt skolfoto förut. och jag antar attt jag hade rätt