Sidor

onsdag 23 september 2009

Om jag var en katt....

Tänk att vara en katt...

Då skulle jag sova exact när jag kände för det. Skulle inte spela någon roll om jag var ute eller inne, om jag var ensam eller hade besök.

Om jag var trött, uttråkad, eller bara för att det råkade vara några minuter sedan förra gången jag låg ner skulle jag inte tveka - utan bara falla ihopa på första och bästa ställe.

Bäst vore det såklart om det var en mjuk soffa eller säng jag hamnade i, men solvärmd asfalt, eller ett svalt klinkergolv skulle göra samma nytta.

Medan jag låg där och vilade skulle jag bli kliad på magen, och någon skulle kanske borsta mig. Om jag inte var riktigt belåten med sättet de kliade skulle jag bara resa mig, titta lite surt på dom och lägga mig ner någon meter bort - jag skulle ju inte vilja gå för långt i onödan.



Ingen skulle ställa några krav på mig. Om mina människor kallade på mig, men jag inte ville komma just då, skulle jag helt enkelt ligga kvar.

Visst vore det livet.....
Jag vill passa på att tacka mina modeller Curry och Tuwa för deras energi och engagemang under fotograferingen.... NOT !
.

1 kommentar:

charlotte sa...

gud vad söta de är..