Sidor

torsdag 17 september 2009

suck och stön

Tycker synd om mig själv i dag :o(
Känner mig hängig och småförkyld, halsen är tjock, och det brinner liksom i övre delen av svalget, typ där vägen upp till näsan tar vid.
Och så smakar allt bajs! Speciellt vatten som egentligen är rätt så smaklöst smakar nu metall... I morse trodde jag det var fel på vattnet hemma, men så visade det sig smaka det samma på jobb, så det är nog min smaklökar som fått fnatt....

Det är så pissigt när man bara är sådar halv-dårligt. Varken kroppen eller huvudet hänger med riktigt, men man är långt från det stadiet att man är sängliggande, eller måste stanna hemma från jobb - så det är liksom bara att gilla läget.

På väg hem från jobb i dag så önskade jag att förkylningen skulle bryta ut på riktigt, så att flera än jag skulle tycka synd om mig...
Och i samma veva började jag fundera på vad som vore den ultimata sjukdomen.
Det måste vara något så att jag får sympati och blir ompysslad. Bli serverad kolsyrelös cola och blomkålssoppa.
Jag vill ligga till sängs eller i soffan, och så vill jag orka surfa lite, eller åtminstone läsa en bok.
Jag skall ha aptit så jag kan äta lite, men inte för mycket- för om jag ändå är sjuk så vill jag gärna gå ner några "gratiskilon".
Och sjukdomen får inte vara aldeles för länge. Max en vecka, bara sådär att man får lite distans till allt runtomkring, får reset'at hjärnan och samlat krafter att komma ut i verkligheten igen.
Undrar var man kan få en sådan sjukdom ifrån ?

Inga kommentarer: