Sidor

söndag 27 september 2009

Mina tjejer


Jag har haft mina små-tjejer Isabel och Sofie på besök i helgen - därav inga blogguppdateringar.

Som tillfälling småbarnsförälder finns ingen tid över till bloggar eller andra personliga sysslor. Då är man (100% frivilligt måste jag tillägga) fullt upptagen med att rita, klippa, läsa saga, dansa, bygga tågbana, riva tågbana, fika, byta blöja, åka rutschkana, putta fart på gungan, putta fart på karusellen..... listan kan fortsättas i det oändeliga.

Något som slagit mig under dessa dagarna är hur oerhört många roliga saker man får att skriva om när man har småbarn omkring sig. Tänkt om alla småbarnsföräldrar haft tid att delge världen allt det roliga deras barn hittar på.

Jag skulle skunnat skriva minst tio inlägg både i går och i dag bara med tokigheter de sagt och gjort- men som sagt - som småbarnsförälder har man inte tid...

Men nu när jag är tonårsforälder igen får ni ett litet smakprov i alla fall;


Jag kallar hela tiden Sofie för Isabel, och Isabel för Sofie. Är, och har alltid varit, helt hopplös med namn. När vi satt och fikade, och jag än en gång tittade på Isabel och säger Sofie, så skrattar Isabel till... "Tante Hege - nu sa du fel igen. Det är nog fördi att du är så gammal..."


Tack för den...


..

1 kommentar:

charlotte sa...

haha ja det har jag inte tänkt på att jag kan vara allergisk..
det blir ganska tyst när de åkt
ha en bra dag
kram