Sidor

måndag 28 september 2009

Världens bästa försäljare

Är fortfarande på jakt efter den perfekta mobilen. I går slank jag inom The Phone House för att känna och klämma lite på de olika kandidaterna (ett förtydligande; med "kandidater" menar jag telefoner och inget annat)
En försäljare kommer såklart fram och undrar om han kan hjälpa till med något. Refelxmessigt och snabbt som vinden meddelar jag att jag "ENDAST TITTAR".
På försäljarvis snackar han vidare, och efter att jag på ett svalt och avvisande sett även försäkrat att jag skall behålla mitt nuvarande abonemang, tänkte jag at jag säkert skrämmt bort honom.

Men icke... och här kommer det intressanta... han fortsätter berätta om olika telefoner, fördelar och nackdelar, personliga erfarenheter (det handlar fortfarande om telefoner här...) och andras reflektioner.
Och han påpekar att han inte har så många 3-telefoner i sin affär, men ger tips om ANDRA affärer dit jag bör gå.

Ett litet tag senare lämnade jag butiken med ett leende hjärta. Jag blev så glad av att få all denna hjälp (för jag fick mycket information om olika saker vi undrat) trots att han viste att jag kom att gå därifrån utan att köpa något.
Och nu sitter jag här och önskar att han kommer ha de telefoner vi bestämmer oss för, för jag skulle verkligen vilja köpa i den affären.

PS! Jag har fortfarande N86 som min hetaste kandidat.

1 kommentar:

charlotte sa...

är du säker på att det rörde sig om telefoner? andras reflektioner hade varit ganska intressant annars!!