Sidor

onsdag 16 september 2009

Hollywoodfruar



Fick detta desperata mail från min jobbarkompis:

Hege!!!
Detta måste du bara skriva om på din blogg...Det gör mig såååå SJUKT irriterad!
Hon är dum dum dum och har så fel fel fel
/Jennifer

Jag kan se Jennifer framför mig; Högröd i ansiktet, ihopasnurpad mun och med vibrerande näsborrar. Med knutna näver och lite sådär små-skakande som man kan bli sekunden innan man exploderar

Hon refererar till en artikel (här) om Paul Ankas svenska fru Anna. En riktig LyxFru som tycks ha förlotrat all verklighetsförankring.
Hon är verkligen BLÅST (inte Jennifer alltså...) Lyssna bara på detta;

”Det var så skönt att komma till ett land där män vet hur man beter sig mot en kvinna. Här tar männen hand om allt det ekonomiska, allt annat är en förolämpning mot både kvinnan och mannen i förhållandet.”


Jaha tänker jag, då skall hon alltså sköta marktjänsten hemma. Ta hand om barnen, städa, göra mat. Typ 50-talets traditionella kvinnosysslor...
Men nej, lyssna igen...



”Anna Anka hymlar inte med att hon har barnflicka. Och en massagekvinna, en hårtjej, en nageltjej, en personlig tränare, och en hundskötare. Livet som mamma skulle vara mycket svårare annars.
– Om man anställer folk till att hjälpa en kan man göra roliga saker .”

Nej det menar du inte????
Riktigt klok donna det där.
Ingen tvivel om att hon är en äkta blondin i alla fall...



När jag ser eller läser sånt här så blir jag ändå tvivlande…Kan människan ifråga verkligen vara så dum? Eller är det ett marknadsförings knep? Ett sätt att få uppmerksamhet? Attt provosera fram reaktioner? Hon måste ju vara medveten om att den livsstil hon håller sig med kostar mera än årsbudegeten för et medelstort land. Det är få som kan leva på det viset – hur mycket man än skulle vilja ha en personlig nageltjej eller hundskötare.

Ytterligare några kloka ord från fru Einstein;
Det är synd om svenska män. De gifter sig med snygga kvinnor som snabbt blir oattraktiva, börjar klä sig slafsigt och struntar i mannens behov. Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. Jaha… okey… såhär är min plan nu:
1. Säger upp mig från jobb – jag vill ju inte förolämpa min make med att hjälpa till ekonomiskt.
2. Anställer lite hjälp därhemma, för nu skall jag ha manikyr på förmiddagarna efter att frisören har fixat mitt hår - dricker ett glas vin medan husan fixar maten (inköpen har hon gjort under min manikyr ) sen skall kattvakten ta ut katterna, barnvakten kolla att ungarna gjort sina läxor och jag undrar om jag inte skall anställa någon att ta hand om tv-tittande för mig oxå - jag kan ju få påsar under ögonen av för mycket tv-tittande...

Men vänta lite… allt det här med att göra sig vacker för maken…När jag skall få möjlighet att träffa han? För den stackarn lär ju få jobba dygnet om, förutom den halvtimmen han behövde för att sälja sin ena njure på svarta marknaden….

2 kommentarer:

Anonym sa...

TACK! Du slog huvet på spiken där!

/ Jennifer

charlotte sa...

haha ja hon är bortom allt rimligt tvivel en äkta blondin...