Sidor

fredag 11 september 2009

Haldex Run

På torsdag hade vi den årliga friskvårdsdagen med jobb. De som önskade deltog i "Haldex Run" som är en gå-löp-tävling där man tävlar mot sitt eget uppskattade resultat på en ca 5km lång sträcka.
Själv valde jag att inte plåga mig genom motvinden uppför Glumslövs backar, utan anlände istället till Lill-Olas med Alex och Robin (Becca tränade, och Mats jobbade så de kunde inte följa med) lagom tills familjeaktiviteterna började.
5-klampen - som egentligen var en 4-kamp bestod utav grenarna;
"Hopprep" (flest hopp på 30 sekunder)
"Häv-arms-kastning" (kasta prick med en detalj som tillverks på Haldex, och som kallas Hävarm)
"Golf" (träffa en stor ring med en golfboll)
"Fotbolls-slalom" (presis vad det låter som)

Jag överträffade mig själv på hopprepet och klarade av 77 hopp på mina 30 sekunder - det var näst bäst av alla som deltog. Prova själv, det är oerhörd mycket jobbigare än det låter...

Efter fyrkampen åt vi grillad korv, och hade prisutdelning, och sedan bar det av hemåt.
Robin dribblar sig fram på fotbolls-slalomen.
Angeliqa hoppar - hon var duktig.

Alexander hoppade oxå - men upp på min nivå kom han inte...
Micke ser ut som att han inte gjort annat än att golfa :o)

Inga kommentarer: