Sidor

söndag 9 augusti 2009

Suck och stön

I dag är det storstädning som gäller på Ginstvägen. Vi har inte gjort ett skit hemma på evigheter. Diskbänken är överfylld, nytvättat ligger i traver, blommorna hänger med sina huvuden. Allt står där någon har släppt det (allt annat än där det borde vara placerad) och framförallt är det så skitigt att vi håller på att krevera.
Så i dag har vi sen innan bestämt att det får vara nog!!!!! Vi börjar längst upp, och så får vi jobba oss neråt.
Jag undrar hur folk egentligen tänker om de hade sett hur det ser ut hos oss just nu? Hade de vågat kommentera det? Eller hade de inte ens reagerat? Eller hade de tänkt för sig själv-hur f..an kan de leva såhär, och sen inte sagt något.
Själv är jag nog nästan den typen som inte hade reagerat. Jag kan se om någon har det jättefint. Några vänner har det alltid tipp-topp och då kan jag bli avundsjuk och önska att jag hade energi att ha det så fint. Men i de flesta hem skulle jag nog inte reagera på nåt - Jag är väl härdat av mitt eget kaos.

Inga kommentarer: