Sidor

måndag 17 augusti 2009

Promenad

I dag har jag varit duktig.

Janne frågade om jag ville med ut på en promend efter jobb. Egentligen ville jag inte... soffan lockade rätt så rejält.
Men jag hittade inte någon riktig bra ursäkt att slippa undan. Forsökte lamt med "Vet inte hur länge jag måste vara kvar här" (här=jobb) och "ser det inte ut att börja regna när som helst?" Men jag hörde ju själv hur genomskinligt det var, så det var lika bra att tacka ja till utmaningen. Så efter jobb träffdes vi mitt mellan våra hus och begav oss in i Saxtorpskogen. Lite svettigt blev det, för vi höll rätt så bra tempo. När man väl har kommet igång så är det rätt så skönt att gå, och har man nån att gå med så går tiden snabbt oxå (hi-hi... "tiden går oxå snabbt..." det var väl rätt fyndingt ;o)
När vi var nästan hemma började det så smått att regna, och jag hade knappt hunnit innanför dörrarna före de forsade ner. Snacka om tur! Det blev mera än en timmes promend. Klapp på axlen till mig och Janne!!

Här har ni Janne i skogen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är flitiga =)
Kram Agge

Anonym sa...

Bra skämt Hege!
Janne och Hege kämpa på.
Frisk luft och en skogspromenad kan bara göra en glad

/Jennifer