Sidor

lördag 15 augusti 2009

Lååång dag

I dag har jag inte gjort något vettigt alls…
När jag vaknade (alldeles för tidigt till att var en lördag) så vräkte regnet ner. Man borde ju snart vara van, men tyvärr blir jag lika trött och uppgiven i alla fall.
Så – jag satte mig i soffan, tänkte blogga lite…. och satt…. och satt… och kom inte på något vettigt alls att blogga om.
Så jag gick in på Facebook för att se vad folk hade för sig – ingenting… knappt några inlägg! Kollade mina kompisars bloggar – ingenting! Aftonbladet.se – nytt varv på bloggarna, nytt varv på facebook – ingenting.
Till slut gav jag upp och flyttade mig till Mats dator. (detta är inte helt sant förresten, jag flyttade inte mig till hans dator, jag flyttade hans dator till mig)
Tanken med detta var att jag på hans dator kunde förbereda några foton för framkallning - jag har inte Photoshop på min jobbdator.
Ja, så satt jag med photoshop tills batteriet i Mats dator var slut, och sen var det tillbaks till surfande på min egen dator. Facebook, Bloggar, Aftonbladet…Ingenting!
Tack och lov var jag inte ensam om att vara uttråkad i dag. Åse satt vid sin dator i Asmundtorp, och även hon led av tristess, så vi såg helt enkelt till att fördriva några timmar tillsammans med kaffe och skitsnack.
När Åse och Stefan åkte hem var jag tillbaka vid datorn - (ni kan det vid det här laget; Facebook, bloggar, Aftonbladet… Ingenting…)
Ja, gott folk, detta var ungefär halva min lördag - och det var allt jag hade att säga just nu.
Puss o kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som om du iallafall har fått en vilodag?! =)
Får se det så Hege!
Idag verkar det vara bättre väder!
Så då blir det väl sola och bada för min del.
Ring om du blir rastlös
Agge