Sidor

onsdag 19 augusti 2009

Dum??? Eller fruktansvärd smart?

Hittade häromdagen, via andra bloggar, en videoblogg av en ung tjej.
Hon är så korkad! Och då menar jag korkad med riktig negativ betoning. Inte korkad som i lite småcharmigt dum - utan riktigt, riktigt blåst! Jag blir helt matt… Jag har inte ord… jag vet faktiskt inte om jag skall skratta eller gråta.
Denna tjejen är så intelligensbefriad att jag faktiskt börjar undra om det hela är på skämt. Kan hon vara så smart att hon faktiskt använder bloggen för att tjäna pengar, och för att få läsare så utger hon sig för att vara en typisk ”dum blondin”???
Om det är så, så har hon i alla fall fått önskad effekt, för hennes blogg ligger på olika topplister som mest besökta. Jag kan förstå det. Jag kan inte själv slita mig därifrån. Jag tittar på filmklipp efter filmklipp – det ena mera menlöst än det andra, och jag läser hennes texter. Jag förväntar mig inte att en 17-18-åring skall vara någon nobellpris-skribent – men det hade varit önskvärd att texten åtminstone gav sken av att ha sitt ursprung från en något sånär intelligent varelse.
Väl, väl, vem är jag att döma. Ingen tvingar mig att gå in på hennes blogg, så egentligen skall jag väl bara hålla tyst… Här kommer i alla fall ett av hennes video-inlägg. Titta och bedöm själva.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste vara skämt. Det går inte och bete sig så om man är normal..
/Jennifer

Anonym sa...

HHAHAHAHAHAHAHAH......
Klockrent inlägg om henne, jag väntade bara på det. Men ditt inlägg var mer än bra!
Och jag håller helt med dig!
Kram Agge