Sidor

måndag 24 augusti 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Detta skulle varit ett inlägg om "husliga Hege". Såg framför mig ett inlägg med bild på en paj på en rödrutig duk, där man nästan kunne känna doften av nybakat - eller åtminstone kunne föreställa sig den söta smaken av vaniljsås blandas med det syrliga i en hembakad rabarberpaj.
Jag kunne se framför mig barnen i nystrukna skjortor - där de stod med tindrade ögon och väntade på att jag skulle ge dom var sin tallrik med min gudomliga rabarberpaj.
Hmmmmm..... Men som sagt, det blir inte alltid som man tänkt sig!





För den nyfikne kan jag meddela att pajen blev fullt ätbar, men att några komplikationer medförde att jag inte riktigt vill kalla mig mästerkock, och ej hellre vill visa bildbevis på mitt misslyckande här på bloggen...

1 kommentar:

Åse sa...

Du försökte i alla fall. Det är ju det som räknas. På tal om husmor, har du testat att göra den falska fläskfilén än???