Sidor

söndag 16 augusti 2009

Fotboll x 3

I dag har det varit en riktig fotbollsdag.
Först var vi i metropolen Påarp för att kolla Häljarps senior B-lag. Det var Alexanders debut i Senior-laget. Trots att de hade brist på folk i B-laget, och trots att Alex satt på bänken det mesta av tiden så har en mamma rätt att var stolt när ens lille plutt gör senior debut tycker jag. Att han dessutom gjorde bra ifrån sig är ju ett extra plus. Häljarp vann matchen 1-4 och Alex var inblandad i framspelet till sista målet :o)

Häljarp spelade i helrött i dag - visst passar Alex bra i denna färg? Kanske ett Liverpool-ämne?


Nästa match i dag var Vormo-Häljarp. Nu var det juniorernas tur. Alex spelade, men jag befriade mig själv från denna matchen, och drack kaffe hos Janne i stället. Har i efterhand fått reda på att Häljarp vann, så det var ju en lyckad dag hör Häljarps IF.

Värre var det i dagens match nummer 3. Matchen med stort M! Liverpools första match i Premier League för säsongen. Om jag säger som så att Mats inte riktigt är på topphumör just nu så kan ni väl räkna ut att det inte var Liverpool som vann denna matchen.
Lite surt att förlora första matchen, men det är inget att gräva ner sig för tycker jag. Det skall nog lösa sig till slut i alla fall.

Inga kommentarer: