Sidor

söndag 23 augusti 2009

Söndag del 5: Ctrl+Alt+Delete

Guuud vad jag hatar datorer. Verkligen HATAR!!! Det finns inget som kan göra mig så frustrerad och irriterad som när en dator inte fungerar som den skall.
Och oavsett hur många gånger man har upplevt samma problem, så går det aldrig att lösa det på samma sätt. De jävulska uppfinningarna är nog programmerade att ändra inställningarna för godkända problemlösningar.
Jag kan bevisa det. Jag har tidigare skrivit upp till ex hur man skulle formatera om en dator. När jag vid ett senare tillfälle på nytt skulle formatera om samma dator så fungerade det inte med den beskrivning jag gjort.
Och nu för tiden... Alla datorer formateras om på olika sätt, olika säkerhetskopieringar skall göras (för inte attan kan tillverkarna skicka med en CD-kopia på operativsystemen. Nej - när man köper en dator för 5-8-10'000 kr skall man själva behöva ha tomskivor hemma för att göra en säkerhetskopia på operationssystemet. )

Jag är absolut ingen motståndare av vad man kan använda datorer till. Jag älskar Internet, facebook och min blogg, jag är emellanåt sjukt besatt av småspel som Harpan och Kollaps. Skulle inte kunna tänka mig mitt jobb utan datorn - MEN VARFÖR MÅSTE DE SMÅ APPARATERNA VARA SÅ OPÅLITLIGA??????
Jag har i dag fått minst 17 ny gråa hår när jag försökte få det trådlösa nätverkskortet på Robins dator att fungera. (Märk: "försökte") Funkar fortfarande inte... Har startat om datorn typ 20 gånger, skruvat ut och in kort-helvetet, kört installationsskivan framlänges och baklänges och lovat datorguden att inte äta godis på ett helt år - men tror du det fungerade? Nope!
Robin spelar fortfarande WOW med sladden i datorn - och mitt erbjudande till datorguden är inte giltigt längre, så om jag klarar lösa kort-problemet i morgon så får jag fortfarande lov att äta godis. Så det så...

.

Inga kommentarer: