Sidor

tisdag 3 januari 2012

Till min anonyma följare, och andra som undrar över RSS/Feeds

Tackar för fina kommentaret :) Såklart du får länka.

Angående RSS så kan inte jag heller mycket - men I LOVE denna sortens utmaningar, så kvällen har egnats åt att ta reda på och testa hur det fungerar.
Jag provade lägga till gadgetar i bloggen - men det blev fult - och fult vill jag inte ha det....

Så jag ringde min vän Google, och som vanligt var han att lita på....
Enklaste sättet visar sig vara att använda  den feed (RSS)knappen som finns i webläsaren.


Klicka på den oranga fyrkanten, och sen går det av sig själv.

Sen kan du se när någon av de sidor du följer har uppdaterats (blivit fetmarkerade) på Feed-fliken inne på favoriter.


Hos mig låg uppdateringsfrekvensen på ett dygn - det kan man ändra genom att högerklicka på en av feedsen i listan , välja egenskaper och ändra uppdaterings-schema.




Å andra sidan - du säger att du har en egen blogg - då kan du ju lägga in länken i den, och se uppdateringarna på din blogg - så som du ser jag har gjort med de bloggar jag följer.

Inga kommentarer: