Sidor

lördag 7 januari 2012

Dekorerade ljus

Har dårligt med inspiration för tiden. Sitter i min fina scraphörna och får inte ihopa nåt alls.
Det blir messt att sortera och flytta runt på grejer, och testa lite småsaker. Men LO'na sitter hårt inne. Hoppas scrapträffen på Scraproom i morgon skall få bukt med scrapblocken.

I dag har jag lekt med ljus. Speciellt kring jul var det många bloggar som visade hur man kunde dekorera ljus, och det måste ju provas...
Några stearinljus, stämplar, stämpeldynor ochservietter är vad som behövs.

Den enklaste varianten är att stämpla direkt på ljuset. Lägg stämplen på bordet och ta på stämpelfärg. Sen rullar man bara ljuset över stämplen.
Jag testade med två olika stämpeldynor: Color Arts - som inte ville torka och Stazon som blev jättebra.

Den andra varianten när man dekorerar ljus är att stämpla på en serviett eller sidenpapper. Det stämplade motivet smälts fast på ljuset med embossingfön - eller som i mitt fall - en brödrost...
Blev inte så fint som jag sett på andra bloggar, men det blir kanske bättre med lite träning - eller med en embossingfön i stället för brödrost.... 

Ljuster med texten Love är det som gjorts med serviett. De övriga har rullats över stämplen.

Inga kommentarer: