Sidor

tisdag 17 januari 2012

Magdas skiss v1

Om ni står på huvudet, vänder datorn upp-o-ner eller helt enkelt förställer er skissen nedan vänt 180grader så ser ni utgångspunkten för min LO.

 LO'n nedan var sååååååååååååååååååååååååååååååå kul att göra!

Utgångspunkten var att jag gjorde en bakgrund i min journal för att dokumentera en annan LO jag gjort. Föll pladask för både tekniken och resultatet, och var fvungen att testa även på ett större papper.


Jag har använt tekniker vi lärde oss på minikursen med Helena på Scraproom förra helgen. 
Började med att stämpla hjärtan och färga med Neo-color-2-kritor (fast jag har inte märket Neo-color, utan ett billigare fabrikat)
Resten av bakgrunne färgades oxå med kritorna, fast inte lika stärkt.
På med vatten (det skall man göra med dessa kritor för att får en vattenfärg-effekt). Jag använde fingrarna i stället för pensel, och det blev mycket bättre resultat ´tycker jag.
Sen på med gesso för att dämpa färgerna lite. - och sen stämplade jag några vingar på nytt för att de skulle vara stärkare i färgen.
Tack Helena för all inspiration kursen gav :)


 Fotot jag använde förtjänas att visas i sin helhet oxå. Barn är ju bara för härliga - har de tråkigt så tvekar de inte att visa det.....

Inga kommentarer: