Sidor

söndag 1 januari 2012

Min nyårsafton i bilder...

...skulle ni ha kunnat få om jag tagit några....
Men kul hade vi i alla fall.

En utsökt trerättersmeny bestående av
Morrot- och chilisoppa till förrätt, medhavd av MoR
Laxgryta med safranscreme tillaggad av min darling.
Hemmagjord glass med mandel-täcke o färska bär, medhavd av KoN

Vi spelade sälskapsspel där mitt lag vann stort och vi myntade uttryck och rörelsemönster som kommer bli klassiska bland oss som var där.
Eller vad säger ni om "Gjort är gjort (hjort?????)" eller "Om man är en liten kanin....."
Nåja - ni som läser detta fattar inte, så jag skall inte försöka förklara...

N hade med sig två raketer som blivit över förra året - och jag o Mats hade från samma nyttårsfirande kvar två kinesiska lyktor.
Raketerna small som de skulle, men lyktorna hade inte klarat ett år i garderoben. Den första ville inte ens lyfta -  den andra steg tillväders i ackompanjemang av vår jubel - och krashade i ett träd....

Gästerna åkte hem vid typ 2, och jag o Mats plockade undan lite innan vi satte oss för att titta på lite BBT, varpå Mats somnade i soffan.
Då tog jag min dunderförkylda kropp, sa Gott Nytt, och gick till sängs.

Thats it folks.
Med eller utan bilder önskar jag i alla fall er alla en god fortsättning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år :) Kran (kram på förkylningsksa) Nina

Christina sa...

Tja Hege! Kanske Pallin kan komma in och ge förklaring på era kommentarer... Eller inte... Han har ju svårt för att motivera sina egna. /Christina, BW