Sidor

tisdag 24 januari 2012

Operationen

För den nyfikne - dvs sådanan som jag - har jag tagit reda på exact hur operationen gick till.
Jag avvaktade att titta på filmen tills efter operationen - det är jag taksam för.... så känsliga tittare varnas för att se den.

I korthet - såhär gick det till;
Jag låg på sidan med högerarmen i sträck ( för att göra utrymmet i leden så stort som möjligt).
Ett hål gjordes för kameran, och ett för verktyget som är på tjocklek med en penna. och innehåller dammsugare för det som tas bort.
En slämsäck inne i axelleden sögs bort (den kommer återbygga sig själv), och en del av axelbenet slipades ner för at öka utrymmet - och sen var det klart.

Kirurgen var mycket nöjd med operationen.
Det var inga skador på något, och nu när det trånga är borta finns det inget som står mellan mig och Zumba till sommaren :)

Och filmen - om ni insisterar  men säg inte att jag inte varnade er) hittar ni här

1 kommentar:

Unknown sa...

Cooolt.... Likna lite som en fisk som var lite förvirrad och inte kom någon vart :))