Sidor

torsdag 5 november 2009

Sjöng för chefen i morse...

Vi har haft det körigt på jobb på sistone.
Mycket press på alla håll och kanter, och både jag och mina kollegor och vår chef har varit på lite halvtaskigt humör.

I morse gick jag som vanligt till skrivar-rummet för att hämta lite papper.
Jag hade kvar en Oasis-låt i huvudet efter min morgonträning, och denna gick jag och gnolade på för mig själv där i mörkret. Mitt i en strof upptäckte jag att jag inte var ensam - chefen hade oxå kommit till jobb.

Nu skulle man ju tro att min sång inte precis är det man vill höra på morgonen - jag har allt annat än en vän röst.
Men faktum är att han blev så himla glad. Om vid närmre eftertanke så förstår jag; det måste ju vara skönt som chef att veta att hans personal är glada och nöjda.
Så jag bjuder på mina falska strofer. Kanske jag skall sjunga för honom i morgon oxå ?

1 kommentar:

charlotte sa...

jag ska lägga den krämen i mandelmusslor o ha lite grädde på. cilla har den mellan tårtor o i muffins o så