Sidor

lördag 28 november 2009

Julpyntat

Har julpyntat i över ett dygn nu.

Man skulle kanske tro att det då inte finns en plätt i huset som inte har ockuperats av tomtar, men så är inte fallet.
Jag har bara varit noggran, och suttit ner och betraktat det jag gjort, gjort ändringar, betraktat, gjort ändringar, betraktat...
Bestämde mig för att i år skall jag ha den mysigaste julen i hela mitt liv, och första steget mot en mysig jul är att ha julstämning omkring sig.

Vad har jag då hunnit med sen jag kom hem från Ullared i går?
Jo, jag har satt upp köksgardiner - vilket tog hela gårkvällen, för jag fick sätta upp gardinstäner, sy, stryka, you name it.
I dag har jag satt upp julgardinerna i vardagsrummet, och stjärnor i fönstren.
Nytt för i år är att jag har plockat bort alla "vanliga" prydnadssaker, så att tomterna inte behövde slåss om platsen med mina prydnadskatter.
Det blir så fiiiint :o)

Foton kommer såklart publiceras, men inte före jag är helt klar.
Men nu hinner jag inte mera i dag. Men i morgon skall jag forsöka lägga sista handen på vardagsrummet (förutom granen, den får nog vänta ett tag till)

1 kommentar:

charlotte sa...

jag med har julpyntat lite idag