Sidor

söndag 22 november 2009

Grattis!!!

Våra vänner Piotr och Palle har gift sig!
Vi var bjudna på höstfest till dom i går - och anade ingen ting.
(Jag hade förvisso funderat några gånger om det kunne var något mer än bara en fest, men det var mest för att min pappa och hans fru hade just en höstfest som täckmantel för sitt bröllop, så jag hade nåt att relatera till.)

När alla kommit ställer Piotr sig i trappan för att önska oss välkomna;

"Va' kul att ni ville komma till mig och min frus fest"
(Varför kallar han henne för fru? Brukar han det? Ja, de har ju varit ett par i 14 år, så det är väl inte så konstigt kanske...)
" Ja, altså min fru sen tre timmar tillbaka..."

Publikens jubel!


Piotr och Palle: Supergrattis än en gång. Tack så mycket för att vi fick komma på er bröllopsfest, och, ja ni vet: Lycka till vidare och allt det därre där :o)

Kraaam till er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

WOOHOOOOO.... Grattis grattis grattis, jag hoppas lite att de kanske läser min kommentar här =)
Gud va roligt, och vilken fest det måste ha blivit, kan ju inte misslyckas efter en sån start hehee....
Kram Angeliqa

Anonym sa...

Tack så jättemycket Hege...det var så himla kul att ni kom på vår fest...kram kram tlllbaka och tack så supermycket och kramar till dig också Angeliqa//Palle