Sidor

torsdag 26 november 2009

Säg det med VERSALER

Varför ser det ut som man är ARG när man skriver med versaler? Konstigt egentligen...

Att förstärka ETT ord på detta viset kan vara rätt så verkningsfullt.

MEN OM MAN SKRIVER HELA MENINGAR PÅ DETTA SÄTT BLIR DET HELT ANNORLUNDA. OM JAG FÅR ETT MAIL ELLER LIKNANDE SOM ÄR SKIVIT PÅ DETTA VISET TROR JAG MED DESAMMA ATT AVSÄNDAREN ÄR FLY FÖRBANNAD PÅ MIG.

En annan sak... har ni oxå en tendens att trycka mycket hådare på tangenterna när ni skall skriva med versaler? Det gör jag i alla fall, speciellt om jag bara håller nere shift (altså inte har caps lock aktiverat)

Bara en tanke som dök upp - tänkte ni kanske var intresserade eller nåt.


--och en sak till... blev lite osäker på om det verkligen heter versaler - om jag har fel så får ni ursäkta mig - och så får ni gärna skratta åt mig oxå om ni känenr för det.

1 kommentar:

charlotte sa...

man får faktiskt den känslan när ngn skrikver med stora bokstäver hela tiden. då vill man ju betona ngt.