Sidor

måndag 16 november 2009

Om du inte är snäll så....

Har kopierat over gamla VHS-band till DVD i helgen. Vi har inte tittat på banden på riktigt ännu, men emellanåt satt vi vid datorn och kollade på en pytteliten ruta på skärmen. Det var då jag insåg vilken dårlig mor jag har varit.
Jag har gjort tvärt emot vad alla barnuppfostrans-böcker säger att man skall göra... Jag hotar - och sedan står jag inte för det...
Jag har det på film...
Robin är nyfödd och ligger på sin filt och tittar upp i taket. Sjävfallet skall detta filmas, för han är ju sååååå sööööt när han ligger och tittar på det viset - i just den sparkdräkten.
Alexander -lite över 3 - vill oxå vara med på film. Och det får han. SÅ dårlig mor har jag inte varit. Självfallet fick storebror fick oxå vara med på filmen.
Men så börjar Alexander tramsa sig.
Han håller på med en sladd - jag ber honom sluta.
Han slutar inte, utan fortsätter vira runt med sladden. Och då kommer det...
"Sander - jag filmar dig nu - om du inte slutar så ser tomten vad du gör, och då får du inte några julklappar!"
HALLLLLÅÅÅÅÅ! Hur patetiskt får en mor vara?
Gissa själv om det fantes julklappar till honom tre månader senare??

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag bara testar en sak...
Hege