Sidor

måndag 23 november 2009

6 Månader

I dag firar Mats och jag 6 månaders bröllopsdag.
På jobb i dag hade jag ett samtal med en manlig kollega. Jag berättade om 6månaders-dagen, och jag sa att Mats troligtvis inte skulle komma ihåg detta, varpå kollegan svarar ;
"Troligtvis inte, vi är likadana allihopa"
Jaja, säger jag och berättar att jag min skäl och dar skall köpa blommor i alla fall, om inte annat så för att skapa lite dåligt samvete (vill ju att han åtminstone skall komma ihåg de riktiga årsdagarna så småningom...)
Jag får då snabbt denna smashen från kollegan :
"Ja, och klockan nio i kväll kommer du säkert att sitta och sura - för sådana är NI allihopa"

Gadisch!!!!! Där fick jag den som en smeck i bakhuvudet...


Och JA, jag köpte blommor och Mats hade inte en minsta aning om varför....

Inga kommentarer: