Sidor

torsdag 5 november 2009

Änglar och Demoner

Nej, detta blir inte ett inlägg om film (även om jag gärna vill se just "Änglar och Demoner") utan detta är en liten statusrapport om min inre kamp. Kampen mellan mina kära kompisar Änglen och Djävulen.

Det var en tuff kamp i dag.
Djävulen gick ut hårt i morse. Han hade med sig en djävul-polare och de satt på vart sitt ögonlock och dinglade med benen. Och med tanke på hur grusigt det kändes i mina ögon skulle jag gissa att de åt kex!


Prova öppna ögonen när någon sitter på dom.
Lägg till att det var kyligt i sovrummet, och att duntäcket var så mjukt och varmt som det bara kan vara före klockan 6 på morgonen, så förstår ni att den stackars Änglen fick slå på all sin ängla-charm för att få mig ur sängen.

Men hon lyckades (jag tror min ängel är en hon, med tanke på övertalningsförmågan)
Själv tyckte att det var mindre ängla-likt av henne att ta till samvetes-knepet, men det lyckades i alla fall. Jag kom ut ur sängen, tog mig till källaren på jobb och gjorde mina 10.000 meter.

1 kommentar:

charlotte sa...

haha, det var ju för väl att den goda sidan vann annars hade du inte kunnat sjunga för chefen idag
kram