Sidor

söndag 27 februari 2011

Scrap: Skissedilla skiss #100

Scrapsidan Skissedilla jubilerar denna veckan med sin skiss nummer 100. Jag har gjort en del av deras skisser det senaste året, och att va med på jubileet kändes rätt självklart.
Denna gången fick vi själv välja vilken skiss vi ville använda oss av - utav de tidigare skisseran då såklart.
Jag välde skiss nummer 11 som var såhär:

 Och min tolkning blev denna sidan som skall vara till Egyptenalbumet 2010.
Jag vände skissen upp-och-ner, för jag ville ha rubriken i överkant. Sen har jag distressat och stämplat på den vita cardstocken, och satt spillbitar bakom fotot.


En mycket enkel LO egentligen. Men just att stämpla och distressa cardstocken ger fin effekt tycker jag. Som sagt så är LO'n till mitt Egypten album - och såhär kommer uppslaget se ut tillsammans med sida 2 (som inte är med i Skissedilla-utmaningen)
Och ser ni? Jag har scrappat i A4 :)  Premiär för mig.....



1 kommentar:

Brit Sviggum sa...

For en herlig sommer-LO! Kjempefint med alle papirstrimlene! En flott løsning på skissa!
Tusen takk for deltakelsen :)