Sidor

fredag 11 februari 2011

Biggest Looser vecka 6

ÄNTLIGEN!
Skönt att ha en vecka där det går på rätt håll!!!

Vikten:
-0,6kg
Nu är jag exakt på målkurvan igen. Det gjorde nog susen att stoppa intaget av alla onyttigheter förra veckan.

Träningen:
Min axel hämmar mig. Kan inte använda armarna  (eller ena armen) på grupp-passen, och det gör att träningen inte blir lika effektiv. Även på spinningen känner jag av det, men det stör inte själva träningen.
Har ytterligare ett besök hos naprapaten på måndag, men tills nu kan jag inte säga att jag märker någon skillnad. Men jag kan i alla fall träna, så hellre en axel än ett knä....
Såhär har senaste veckan sett ut:


Maten:
Absolut enda onyttiga förra helgen var lite-lite godis på lördagen. Inget vin, inget snacks. Och i övrigt endast riktig mat hela veckan.

I söndags var vår granne Eva och vägde mig och Mats med sin specialvåg.
Vi fick reda på fettprocent, muskelmassa mm. Hon räknade även ut vårt proteinbehov. Utifrån hur mycket vi tränar verkar vi behöva mera proteiner än vad vi får i oss (men det är skitsvårt att räkna ut hur mycket vi egentligen äter...) Så jag har i alla fall i veckan forsökt vrida om fördelningen på tallriken till att innehålla lite mindre kolhydrater och lite mera protein.

1 kommentar:

Linda sa...

Grattis!! Vad kul när allt rättar till sig igen :)