Sidor

lördag 12 februari 2011

Scrap: Från kursen på Scraproom

Här kommer den färdiga LO'n från kursen i måndags:

Vi fick lära oss så otroligt många tekniker. Vissa hade jag testat på innan, andra har jag sett, men inte arbetat med själv. Och oavsett nytt eller ammalt så var det en kul, härlig, intressant och lärorik kväll....

Siffrorna är av sk Grunch-board. Påminner om papp/läder... I alla fall så har jag målat dom med vit akrylfärg för att sedan ta på crackle accent, så att färgen crackelerar. Syns tyvärr inte så vansinnigt bra på bilden...

Blomman är gjord från Tim Holtz mallar. Vi inkade in pappret och sprejade med vatten innan vi knycklade ihopa den för att få shabby-looken.

Mera Tim Holtz prylar. Här gång-järn utstansad i grunch-board och embossad med brons-pulver. Det är första gången jag har testat på embossing, och jag tror nog en embossing-fön får hamna på min önskelista....

Vi färgade in i prinsip alla papper vi använde - och stämplade hej villt. Cardstocken i bakrunden (längst till vänster i denna bilden och det ni ser runt om hela på första bilden) är ursprungligen vit. Jag har färgat in med olika bruna nyanser, och stämplatmed massor av olika stämplar. På det möstrade bakrunnspappret har jag oxå lagt till mycket färg och stämplar - samt testat med maskar som ni ser resultatet av på kompass-stjärnan.  Och Taggen har även den fått sig en rejäl omgång med färg och alskens stämplar.

Allt var superkul - och inget var egentligen svårt. Nu skall jag bara kunna använda det på egenhand när ingen står och berättar för mig hur slutresultatet skall se ut.....


1 kommentar:

Anonym sa...

du MÅSTE ha en tävling däär du lottar ut ett av dina alster de är ju så fina!!
kram