Sidor

tisdag 22 februari 2011

Ibland undrar man!

Hur fungerar hjärnan egentligen? Var får den allt ifrån? Hur länge ligger saker lagrad? Och framförallt varför plockar den fram saker till synes utan anledning?

Jag skall inte forsöka gråva mig fram i denna filosofiska djungel - ville bara berätta att när jag vaknade i går morse började jag helt ut ur ingenstans sjunga på en sång.

Inte så konstigt tycker ni kanske? Om man är på gott humör kan man ju mycket väl brista ut i spontan sång, trot att man som jag lider av total brist på sångröst.
Men.... när man börjar sjunga på en sång som var populär för typ 30-35 år sen, och som jag garanterat inte har hört någonstans de senaste decenierna...
Och jag sjunger på norska.... OCH jag kan stora delar av texten..... då undrar jag hur det är fatt med mig egentligen...
Döm själv.....

Inga kommentarer: