Sidor

måndag 7 februari 2011

Hos gyn...ett annorlunda besök

Satt tidigare i dag i väntrummet hos gyn, inför en helt vanlig 1000mila service inkl. spiralbyte.
Funderade på att det skulle kunna skrivas ett litet blogginlägg om detta.

Och här kommer det - fast inte alls som jag tänkt mig.
För jag hade tänkt berätta om alla de vedervärdiga verktygen, och hur tur killar har som slipper den förnedrande stolen och så vidare.

I ställe skall jag berätta att medan jag låg där i stolen - med benen uppspända åt vart sitt håll, och alskens mera eller mindre trevliga instrument uppkörda i 'you know where' - så svimmade jag....

Jepp... jag minns att jag sade till sköterskan att "Jag tror jag är på väg att svimma", och sen försvann jag! Hamnade i något kostigt drömliknande tillstånd  och efter ett tag stod två personer jag inte kände och ropade mitt namn. Och jag kunde inte fokusera på dom, och jag hade ingen aning om vem de var, eller vart jag var.
Sen kom ljuden tillbaka som vanligt igen och jag mindes var jag befann mig, och läkaren och sköterskan var  "ojojo-och-hur-mår-du-och-hur-är-det-med-dig-och-vi-blev-lite-orloliga-där-ett-tag"
Jag småpratade lite och berättade att jag mådde lite illa och fortfarande var yr - och så försvann jag in i dimman igen!!!
Samma dröm (jag vet det var en dröm, men jag minns inte vad den handlade om), samma människor som kallade från nåt som säkert kan liknas vid "andra sidan" och en sorts omedveten kamp att ta mig upp till ytan för att ljuden rundt om mig skulle bli normala igen.

Nåväl. Två gånger i drömmarnas land fick räcka. Jag kallsvettades ett tag, fick ligga i ett annat rum för att återhämta mig och sen åket jag hem och sov lite - och nu är jag pigg och glad igen :o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du är pigg och glad igen efter en verkligen annorlunda upplevelse i gynstolen...det känns kanske inte som det bästa stället att ligga och svimma på...kraaam till dig//Palle