Sidor

onsdag 16 februari 2011

Förbereder för snabbscrap!

I dag har jag gått genom alla mina spillpapper och sorterat de stora spillpapperna i färgtoner i en mapp, och småspill i en blandad-låda.
Jag har dessutom  plockat fram alla papper - stora som små - som matchar färgen på röda havet (nej, det är inte de röda papperna, utan de turkosa...) och alla dekorationer i "blandad-lådorna" som passar till semesterfoton. (nej, jag har aldrig nekat till att jag har sorteringsnoja...)
Så nu är jag klar att börja med semesteralbumet från senaste Egypten-resan. Tänkte ta alla foto med vatten först, därav färgvalet. Borde gå snabbare om allt finns framme, och jag kör ungefär samma stil på allt.
Jag vill hålla semesteralbumen "clean and simple" utan för mycket tjafs, så lite effektiv snabbscrappning kan nog passa bra då.
Detta albumet skall dessutom göras i A4 - det är första gången jag scrappar i det förmatet. Spännande.

Inga kommentarer: