Sidor

söndag 28 november 2010

Kan en värmeväxlare be om nåd?

Jag tror det. Jag tror att det nyss var vad vår värmeväxlare gjorde.... bad om nåd....

Vår värmeväxlare har nämligen dömts till döden. Den har plågat mig med kallduschar i evigheter och för ett tag sen beslöt vi oss för att ända rättvisa straffet var att byta ut den mot en ny fräsch makapär.
I morgon är det dax. I morgon kommer en händig mann i blåbyxor och inoljad överkropp och sätter in en ny varmeväxlare till oss.
Åååååå vad jag har långtat. Ja, inte efter den inoljade hantvärkaren då såklart - utan värmeväxlaren ;-)

Men gissa vad?  Duschade nyss. Innan jag steg in tänkte jag att detta är sista gången jag skall behöva tvätta håret i kallvatten.
Jag behövde inte duscha kallt. Duschen uppförde sig exemplarinsk. Varmvatten nästan hela tiden. Är det en tilfällighet, eller forsökte vår värmeväxlare verkligen be om nåd?

Inga kommentarer: