Sidor

måndag 29 november 2010

Det går snabbt utför

Blev attans sent på jobb i dag igen. Vågar inte räkna ihop hur många timmar jag har jobbat sen i fredags.
Rullade in på parkeringen vid halv 9 snåret och tänkte jag var på förvånansvärt gott humör.
Ja, faktisk tänkte jag att nu blir dom överaskade minsann, när jag kommer hem från jobb så sent och är på strålande glatt humör.....

Men så skulle jag sätta i sladden till motorvärmaren. Såg ingenting! Helt mörkt! Försökte förgäves känna mig fram för att få in sladden på rätt håll, och under tiden började mina fingrar stelna till i kylan.

På en millisekund ändrades mitt humör, jag stampade in, ryckte åt mig en ficklampa och gick ut igen. Och på väg ut insåg jag att batterierna inte fungerade. Då blev jag så arg att tårorna steg i ögonen på mig.

Snacka om ombytlig... Kanske dax att varva ner lite?

1 kommentar:

Anonym sa...

vi är alla sådär
kram