Sidor

lördag 13 november 2010

Att Plussa

Har du någon gång känt dig makteslös, hjälplös, värdelös för att du inte hinner med allt du borde - eller undrat varför alla andra har tid med allt, klarar av allt, har råd med allt ?

På Magdas Scrapforum (där jag brukar "hänga" på min fritid) läste jag en himla bra definition på detta fenomen.
Det kallas att PLUSSA.
Såhär skriver Nenne som svar till Kajsan som undrade varför inte hon hann med det "alla andra" gjorde:

OK Kajsan! Jag har svaret: Det du gör nu är att du plussar!!! Du ser allt det vi gjort TILLSAMMANS och vill göra allt ENSAM!
Du vet,  lite som att ALLA åker till Thailand på vintern OCH fjällen på sportlovet OCH 2 veckor utomlands på sommaren och har 10 veckors semester på sommaren OCH ledigt alla lov OCH 2 veckor över jul, är skitsnygga och smala och har snygga kläder/hår/naglar och SKITsnygg man och urtjusigt hus och har roliga fester JÄMT (om de inte är bjudna på fin herrgårdsmaskerad med 3 rätters, 50 gäster och övernattning), sedan hinner de göra karriär på ett välbetalt jobb OCH har tre väluppfostrade barn som de skjutsar till hockey, tennis, fotboll och ridning flera gånger i veckan...
Ja, du hör ju!!!!
Sluta plussa vännen! Jag tyckte din ursprungliga plan lät bra jag!

SÅ bra sagt. Tack för dessa ord Nenne, de skall jag komma ihåg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det var verkligen jättebra sagt
kram

Nenne sa...

Det är ju så sant! när jag själv hörde det första gången så förstod jag ju men ens att det är det man gör!! Nä du vännen, nu tar vi det i vår egen takt och gör bara det vi själva vill och slutar jämföra oss med andra, eller hur?!!

Ha en fin vecka!

Anonym sa...

jag tror att jag drömde det om att du bara hade en blogg kvar så det var därifrån jag fick det
kram