Sidor

torsdag 30 september 2010

resultatet...

Utmaningen - genrepet - 5km på 25 minuter.

Nej - några 25 minuter blev det som väntat inte - men dock 27:27, klart godkänd.
I över fyra km flåsade jag U i nacken. Värkligen flåsade - kände på andningen redan första 500 meterna att det skulle bli en jobbig runda...
Vid dryga 4km sprang jag om och forsökte öka tempot lite, men aldeles mot slutet ryckte han förbi igen och jag hade inga krafter att svara med.
Omsprungen av en 62-åring! Jag skall kanske ge upp alla gym-pass och satsa på golf i stället????

Var det inga andra med tänker ni kanske?
Jodå - en hals-sjuk Agge promenerade, en halvjoggande E som varit dårlig ett tag, och vår super-löpare A som nästan kom under 22min (fast hans mål är 20 min)

Facit: Ingen har klarat sina mål ännu.
Vecka 49 rycker allt närmre,,,

1 kommentar:

Anonym sa...

jamen en 62-åring, det kujnde ju varit värre.. jag skulle bli omsprungen av en åttioåring. dax att börja träna tror jag. nån dag. vilken som helst nu :)