Sidor

måndag 13 september 2010

Hur snabb är Barbie?

Vi har ofta råa men hjärtliga mail- diskussioner mellan oss i den sk ”sluta-snusa-klubben” på jobb (som borde varit omdöpt till 5km-klubben, då det är det det numera handlar om)


I dag kom Mr P med uttalandet ”Det som är kul är ju att ni åtminstone insett att det behövs lite träning” (man borde se resten av mailet för att riktigt känna syrligheten i kommentaren…)

Själv svarade jag: ”Vaddå behövs träning??? Jag har bara födds med fel förutsättningar. Om moder jord varit rättvis hade jag utrustats med långa smala muskulösa ben, stora lungor och ett kraftigt hjärta. Då hade träning varit överflödigt…”

Tänkte genom kommentaren i efterhand och såg mig själv framför mig - med långa, smala, muskulösa ben, stora lungor och stort hjärta – Jag såg ut som Barbie… Undrar om hon är snabb…

Inga kommentarer: