Sidor

lördag 4 september 2010

Reflektioner från huvudstaden

Vet inte om det är för att jag faktiskt har tid att titta och begrunda, eller om Stockholm skiljer sig så markant från Landskrona?
I alla fall har jag gjort några observationer i dag.
1. Det är många annorlunda och roliga affärer i stockholm...och alla är skitdyra.
2. Stockholm har många rulltrappor, och utnyttjar friskt den oskrivna regeln att stå till höger-gå till vänster.
3. Dubbelbarnvagnar är mycket popis.
4. Hemlösa och alkoholister syns över allt.
5. Stockholmska bilförare blir arga när man går mot rött.
6. Stureplan är litet, men stekare finns det gott om.

Kommer inte på mera nu, fast jag måste nämna att jag under dagen har gått och tänkt för mig själv på vilka hysteriska mängder hårgel det måste gå åt i denna staden. Man skojar inte bort dessa frisyrerna i första taget.

Dax för mig att natta mig själv, och förbereda kroppen på en hotellfrukost i morgon.

Dessutom, bara så ni vet så kommer jag inte åt internet, så jag kan tyvärr inte se eller ge några kommentarer under helgen, men några inlägg skall jag kosta på mig att skicka.
Ha det bäst och heja på mig i morgon vid 12.
Kram


--------------------------------------------------------------
Ovi Mail: Making email access easy
http://mail.ovi.com

Inga kommentarer: